mynumber two

Daisypath Happy Birthday tickers

my2014 baby

Lilypie Maternity tickers

31 July 2014

Cerita TRAUMA Aidilfitri 2014 di Hospital Jasin

Aidilfitri tahun ini
kami sekeluarga diuji

berhari raya
di Hospital Jasin

kerana 

anak lelaki
diserang 
demam panas

dah suhunya
mencecah 40 darjah celcius

TRAUMA..

itulah
kata kata yang paling tepat
untuk menggambarkan
perasaan aku ketika ini

aku TRAUMA,

melihat kesan jarum 
di kiri dan kanan 
tangan anak lelakiku
di kakinya

aku TRAUMA,

bila anak aku 
ditinggalkan bersama 
 nurse dan doktor 
di bilik rawatan
(dalam fikiranku terbayang -bayang anakku mengerang kesakitan tanpa aku dapat memeluknya)

aku TRAUMA,

bila nurse memegang 
tangan anakku
seraya anakku
dengan nada suara 
yang lemah dan perlahan
berkata

"JANGAN PEGANG...SAKIT !!"

aku bertambah TRAUMA,
bila nyawaku itu
berkata

'mama, jom balik rumah"

walhal kami baru 
beberapa jam
warded


ohhhhh
sungguh aku trauma

Ya Allah
aku terima dugaan MU ini
dengan hati yang PASRAH

aku yakin
ini semua punya
hikmahnya

No comments: